Gülüş Tasarımı

Gülüş Tasarımı Nedir?

Diş eti problemlerin giderilmesi, şekil bozukluklarının düzeltilmesi ve diş boyutlarının olması gerektiği oranlarda ayarlanması işlemine gülüş tasarımı denir. Güzel ve estetik görünmenin en önemli şartlarından biri inci gibi temiz ve düzenli dişlere sahip olmaktır. Diş hekimliğinde ayrı bir branş ve tedavi kolu haline gelen gülüş tasarımı son yıllarda çok yoğun talep görmektedir.

Ağız bakımı denildiği zaman dişlerin renginin bembeyaz olması, diş etlerinin normal renginde ve boyutunda bulunması, ağız kokusunun olmaması ve dişlerin her zaman güçlü olması gerekir. Gülüş tasarımı tedavi tekniklerinde sadece estetik müdahaleler uygulanmaz. Aynı zamanda dişlerin bakımı ve temizliği de uygulanır. Yeterli hijyen derecesine sahip olmayan bir ağız yapısının estetik olması kesinlikle beklenemez.

Teknolojinin ilerlemesi ile beraber ağız bakımı ve estetiği çok kısa sürede küçük dokunuşlar ile mümkün hale gelmiştir. Tedavi olmadan önce hastaların dikkat etmesi gereken çok önemli hususlar vardır. İlk önce kaliteli ve steril bir hizmet veren klinik tercih edilmelidir. Kullanılan malzemelerin hastaya özel ve tek kullanımlık olduğundan şüpheniz olmamalıdır. Hekimlerin gerekli eğitimleri ve uzmanlıkları alıp almadığını sorgulamalısınız. Daha önce tedavi olan ve hizmet alan hastaların geri dönüşleri hakkında yeterli bilgi almalısınız.

Gülüş Tasarımı Nasıl Olmalı?

Medikal ve estetik sorunların tam anlamı ile giderildiği bir tedavi planından oluşmalıdır. Bu tedavi tekniği tamamen kişiye özel olarak hazırlanır. Her insanın diş problemi farklıdır. Bu nedenle rutin bir tedavi yönteminden söz edilemez. Gülüş tasarımı işleminin başarılı ve memnun edici sonuçlarını oluşması için hazırlık aşamasının eksiksiz tamamlanması gereklidir. Dişlerde var olan çürükler, kırıklar ve plaklar tasarım öncesinde detaylı temizlenmelidir.

Gerekli temizlik ve bakım uygulandıktan sonra tedavi tekniğine göre hastanın ağız ölçüsü alınır. Kullanılacak olan kuronların malzemesi hastaya uygun renk ve kalınlıkta seçilir. Diş boyutlarının küçültülmesi gerekiyorsa kesme işlemi yapılır. Ortodontik tedaviye gerek olup olmadığı incelenir. Diş etlerinin boyutları fazla ise lazerle kesim yapılır. Kompozit dolgu ve lamina uygulamaları hastaya bilgi vermeden uygulanmaz. Bu tedavi tekniklerinin maliyetleri birbirinden farklı olduğu için bilgi verilmelidir.

Tasarımın tam anlamı ile gerçekleştirilmesi için sadece dişlere müdahale edilmez. Gerekli hallerde yüz bölgesine dermal dolgular da önerilir. Özellikle çok ince dudak yapısına sahip olan ve dudak hattını kaybeden kişilerde mutlaka dolgu tedavisi önerilir. Bu nedenle tam bir tasarım yaptırmak isteyen kişiler doktorlarının tavsiyelerini dinlemeli ve uygulanması gereken tüm adımları eksiksiz bir şekilde yapmalıdır.

Gülüş Tasarımı Hangi İşlemleri İçerir?

Diş eti düzenlenmesi, çürüklerin alınması, lamina kaplama teknikleri, kırık diş tedavisi ve diş beyazlatma tedavisi olmak üzere farklı işlemleri içerir. Bu işlemlerin hepsi uygulama zorunluluğu olan tedaviler değildir. Hastanın yaşı, diş eti sorunları, eksik dişlerinin olup olmaması ve bütçesi dâhilinde bir araştırma yapılır. Bu kriterler dikkate alınarak bir tedavi planı oluşturulur. Her hastanın tedavi planı birbirinden farklıdır.

Hastaların ihtiyaçlarının belirlenmesinde istekleri çok önemlidir. Çürüğü olmayan ancak diş rengi genetik olarak sarı olan kişiler istedikleri estetik gülüş formuna sahip olamazlar. Hastanın tedaviden beklentisi ve isteği doğrultusunda bir tedavi şekli oluşturmak her zaman daha başarılı sonuçlar elde etmesine yardımcı olur.

Gülüş Tasarımı Kimlere Yapılır?

Diş renginden memnun olmayan ve fırçalamasına rağmen istediği beyaz diş rengine kavuşamayan kişiler, dişinde kırılmadan dolayı şekil bozukluğu olanlar, diş eti boyutu büyük olan ve gülerken normalden fazla görünen kişiler, diş aralarında boşluk olan ve eksik dişi olanlar tedaviden faydalanarak istedikleri gülüş formuna sahip olabilirler.  Tedavi için kimlerin uygun olup olmadığına gerekli kontrolleri yaptıktan sonra diş hekimi karar verir. Bu nedenle dişlerinizden memnun değilseniz ve düzeltmek istiyorsanız vakit kaybetmeden uzman bir diş hekimi ile görüşmelisiniz.

Gülüş Tasarımı Çeşitleri Nelerdir?

Hastaların istekleri ve beklentileri doğrultusunda tedavinin çeşitleri oluşturulur. Bu sayede daha doğru dokunuşlar ve işlemler gerçekleştirilmektedir. Her bireyin yüz hatları, dudak boyutu ve orantısı birbirinden farklıdır. Gülüş estetiği uygulanırken kişinin burun boyutu ve şekli de mutlaka göz önüne alınır. Estetik anlayışının da farklı olması nedeni ile tedavi çeşitliliği zorunlu hale gelmiştir. Entelektüel, çekici ve sportif olmak üzere 3 çeşit tedavi yöntemi vardır.

Entelektüel Gülüş (Sophisticated Smile)

Dişlerin yatay bir çizgi üzerine sıralanması ve boyut farkının en az olduğu tasarım şeklidir. Bu gülüş çeşidinde yüz ifadesi her zaman nettir. Dişlerin boyutlarına ve diş etlerine direk müdahale edilen bir tedavi yöntemidir. Bu yöntem yüzün daha olgun ve sert görünmesini sağlar. Yüz ifadesinde ciddi bir duruş isteyen kişiler tarafından tercih edilir. Bilgili ve olgun bir görünüme sahip olmak isteyen hastalara en sık tavsiye edilen tedavi yöntemidir.

Sportif Gülüş (Sporty Smile)

Orta kesici dişlerin yan kesici dişlerden daha uzun olduğu tasarım formuna denir. Genellikle genç yaştaki kişilere önerilen bir tasarım tekniğidir. İnsanlar genç yaşlarda daha sempatik ve sportif görünmek isterler. Gülüşünüz sayesinde bu formu çok rahat kazanabilirsiniz. Bu tasarımın uygulanması için genellikle lamina kaplamalardan faydalanılır. Ciddi bir ifade tekniği değildir. Kişi gülümsediği zaman sıcak, sempatik ve içten bir görünüme sahip olur. Özellikle kadınların tercih ettiği bir yöntemdir.

Çekici Gülüş (Sexy Smile)

Ön dişler yan dişlerden belirgin bir derecede büyüktür. Genç yaştaki kişilerde genellikle bu durum böyledir. Ancak genetik yatkınlık, travma ve diş sorunları nedeni ile bu formu kaybedebilirler. Zamanla yıpranmaya bağlı olarak dişlerin boyutları küçülür. Çekici gülümseme kaybolur. Çok kısa süre içerisinde bu tedavi tekniği ile çekici bir gülüş formuna sahip olabilirsiniz.

Ön dişlerin boyunun uzatılması kişiye her zaman dinamik ve çekici bir hava katar. Genç bireylerin tercih etmesi tavsiye edilen bir yöntemdir. Orta yaşlı kadınlarda da bu istek oluşabilir. Sizler için en doğru gülüş tekniğinin hangisi olduğuna karar vermek için mutlaka hekiminizin desteğini almalısınız.

Gülüş Tasarımı Kullanım Süresi

Tasarım tedavisinin kullanım süresi bazı kriterlere bağlıdır. Bu kriterler doğrultusunda tedavinin kalıcılık süresi belirlenir. Kullanım süresini etkileyen kriterlerden bahsedecek olursak;

• Uygulanan tedavide kullanılan malzemenin kalitesi
  • Hekimin tecrübesi, el becerisi ve profesyonel çalışma derecesi
  • Tedavi sonrasında hastanın uyguladığı ağız bakım teknikleri ve kullandığı ürünler
  • Doktor kontrollerine düzenli gidilmesi ve takibinin yapılmasıdır.

Ağız bakımı uygulanmadığı ya da yanlış uygulandığı sürece dişlerin sağlıklı kalması beklenemez. Kaplama yapılan kişiler için altta kalan dişlerin çürümesi bu kaplamanın kısa sürede düşmesi anlamına gelir. Bu nedenle detaylı temizlik uygulanması zorunludur. Uygun ve kaliteli malzeme kullanılmaması halinde de kırılma ve çatlamalar meydana gelir.

Gülüş Tasarımı Çarpık Dişlere Yapılır Mı?

Çarpık diş diziliminin bazı nedenleri vardır. Genetik olarak ailede çarpık diş sorununun olması, travma ve hastalık gibi nedenlerden dolayı çene kemiğinin bozulması, çene kemiğinin dar olması nedeni ile diş diziliminde sorun olması ve dişlerin birbirinin üzerine binmesi gibi nedenlerden dolayı dişlerde çarpıklık olur. Estetik kaygısı ön planda olan kişiler, çarpık dişleri yüksek oranda özgüven eksikliğine neden olur. Gülüş tasarımı yaptırırken araştırmaların tam ve net bir şekilde yapılması gerekir.

Gelişen teknolojik imkânlar ve diş hekimliği tedavi yöntemlerinin gelişmesi gibi nedenlerden dolayı şekil bozukluğu ne boyutta olursa olsun gerekli müdahalelerde bulunmak ve kesin bir tedavi imkânı sunmak mümkündür. Estetik gülüş sisteminin ilk kuralı doğru ve yeterli dizilmiş diş yapısıdır. Bu nedenle çarpık dişler gülüş tasarımı tedavisi alanına girer ve bu yöntemler ile başarılı bir şekilde müdahale edilebilir.

Gülüş Tasarımı Ne Kadar Dayanır?

Tasarımların dayanma süresi genel itibari ile bakıldığında çok uzundur. Ancak yeterli bakım ve onarımın yapılmaması doktor kontrollerinin uygulanması dayanıklılık süresini azaltır. Tedavi öncesinde gerekli araştırmaları yaparak uzun süre kullanabileceğiniz tedavi hizmeti alabilirsiniz. Gülüş tasarımında gerekli araştırmalar yapmadan klinik ve hekim seçimi yaptırmanızı tavsiye etmiyoruz.

Gülüş Tasarımı Ne Kadar Sürer?

Tedavi süresi içeriği ile ilgilidir. Hastaya hangi işlemlerin uygulanacağı, doktorun el tecrübesi ve dokuların iyileşme hızı bu süre üzerinde etkili olan faktörlerdir. Ortodontik tedavi gerektiren diş sorunları için en az 24 ay gibi bir süreye ihtiyaç duyulur. Yoğun çalışma temposuna sahip olan ve ortodonti tedavisi için vakit ayıramayan kişiler için farklı yöntemler uygulanabilir. Genel olarak bakıldığında en az 1 ay en fazla 3 yıl süren bir tedavi periyodu vardır. Hastanın yaşı da yine sürenin belirlenmesinde rol oynayan önemli bir durumdur.

Tedavisi uzun süren kişilerin gerekli sabrı ve özeni göstermesi gereklidir. Bu tedavinin sonuçları ömür boyu kullanılabilir. Bu nedenle doktorunuzun tavsiyelerini dinleyerek ve gerekli özeni göstererek hayalinizdeki diş modellerine sahip olabilirsiniz. Profesyonel tedavi sunan ve yeni teknolojiye sahip olan kliniklerde aldığınız hizmet konfor düzeyi en yüksek hizmettir. Bu nedenle böyle kurumları seçmek önceliğiniz olmalıdır.

Gülüş Tasarımı Yaptıranların Yorumları 2022

Son yıllarda yoğun talep gören ve sık sık uygulanan gülüş tasarımı yorumları ve estetik gülüş tedavisi yaptıran kişilerin yorumları incelendiğinde hastaların hepsi sonuçtan çok memnundur. Dişlerinden ve diş etlerinden rahatsız olan ve müdahale ettirmek isteyen kişiler kesin karar veremiyorsa daha önce yaptıran kişilerin yorumlarını okuyarak bilgi sahibi olabilir.

En doğru ve net bilgi almak için uzman hekim ile birebir görüşmeniz gerektiğini unutmamalısınız. Doktor gerekli kontrolleri ve tetkikleri uyguladıktan sonra size özel tedaviyi planlayabilir. Bazı vakalarda panoramik röntgen çekilmeden ve dişlerin içyapısı tam anlamı ile öğrenilmeden tedavi planlamak son derece yanlıştır. İşlemden kısa süre sonra çürüklerin oluşması ve tedavinin başarısız olmasının en önemli nedeni röntgen çekmemektir.

Gülüş Tasarımı Fiyatları 2022

Tedavi maliyetleri hizmet veren kliniklere göre değişiklik gösterir. Her kliniğin kullandığı tedavi teknikleri, araçlar ve malzemeler birbirinden farklıdır. Kliniğin bulunduğu konum, doktorun tedavi ücretleri, tedavi planının içeriği ve kullanılan malzemeler ücretlerin belirlenmesinde etkilidir. Tedavi süresinin uzaması da maliyetlerin artmasına neden olan bir durumdur. Çevrenizde tasarım yaptıran kişilerin ödediği fiyatları baz almanız sizi her zaman yanıltır. Bu nedenle diş hekimine giderek muayene olmalı ve size özel hazırlanan tedavi maliyetlerini öğrenmelisiniz.

Lamina kaplamaları ve ortodontik tedavileri yüksek fiyatlı işlerdir. Bu gülüş tedavisine ihtiyacınız olduğunu söyleyerek piyasa değerinin altında bir fiyat teklifi sunan kliniklere itibar etmemelisiniz. Aksi halde hem maddi hem de manevi kayıplar yaşamanız mümkündür. Enfeksiyon kapmak ve sağlıklı bir gülüş tasarımı hizmeti almak için steril çalışılan klinikler önceliğiniz olmalıdır.