Sinüs Lifting (Sinüs Kaldırma)

Sinüs Lifting – Sinüs Kaldırma

Üst çene bölgesindeki dişlerin yenilenmesi ve implant uygulamalarının yapılabilmesi için sinüs lifting işlemlerinden yararlanılmaktadır. Sinüs, burun kemikleri içerisinde bulunan hava boşluklarıdır. Bu boşlukların aşağıya doğru sarkma göstermesi kemik hacminde azalmalara neden olmaktadır. Dolayısıyla lifting işlemleri ile sarkan sinüs boşlukları doldurulmakta ve dişsiz bölgelere implant tedavisi uygulanmaktadır.

Sinüs Lifting (Sinüs Kaldırma) Nedir?

Üst çenenin arka azı dişlerinde yer alan hava boşlukları olan sinüslerin altındaki dişler çekildikten sonra boşluklar aşağıya doğru sarkmakta ve bu durum implant tedavisini zorlaştırmaktadır. Sinüs lifting, açık ve kapalı olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Açık lifting uygulamasında sinüs yan duvarlarına pencere açılırken, kapalı lifting uygulamasında el aletlerinin yardımıyla sinüs yükseltilmekte ve kemik oluşumu sağlanmaktadır. Lokal anestezi ile gerçekleştirilen bu işlemler, 15-20 dakika arasında sürmektedir.

Sinüs Lifting (Sinüs Kaldırma) Ameliyatı Herkese Uygulanır Mı?

Bazı istisnalar olmak üzere sinüs lifting işlemleri herkese uygulanabilmektedir. Bu uygulamanın yapılabilmesi için kişinin kemik yapısı uygun kriterlere sahip olmalıdır. Aynı zamanda kişinin diş ve kemik gelişiminin de tamamlanmış olması oldukça önemlidir. Tamamlanmayan kemik yapısına sahip olanların kemiklerinin ileride tamamlanabilme ihtimalleri söz konusudur. Dolayısıyla bu kişilerin kemik yapısının bozulması istenmemektedir. Herhangi bir alerjik veya kronik rahatsızlık varsa işlem öncesinde doktora bildirilmelidir.

Sinüs Lifting (Sinüs Kaldırma) Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Sinüs lifting ameliyatı genellikle diş kliniklerinde yapılmaktadır. Süreç lokal anestezi altında gerçekleştirilmektedir. İşlem aşaması şöyledir;

• İlk olarak uygulama yeri belirlenmekte ve kemik görüşü sağlanmaktadır.
  • Kemik miktarına göre açık veya kapalı lifting yöntemi seçilmektedir.
  • İşlem esnasında kemik penceresi aralanmaktadır. Bu bölgeye kemik tozu gibi biyomateryaller yerleştirilmektedir.
  • Bu materyallerin miktarı kişiye göre değişiklik göstermektedir. Bu materyaller belirli bir süre sonucunda kemiğe dönüşmektedir.
İlginizi Çekebilir  Gingivektomi

Sinüs Lifting (Sinüs Kaldırma) Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Ameliyat süresi, uygulamadaki aşamalara göre değişiklik göstermektedir. Sinüs lifting uygulaması yaptıran kişilerin vücut ve ağız özellikleri birbiriyle aynı değildir. Bundan dolayı ameliyat süresi de aynı olmamaktadır. Sinüs kaldırma işlemlerinin toplam süresi 2 saattir. Ancak bazı kişilerde bu süre daha uzun olabilmektedir. Ayrıca doktor hızına ve kişinin ağız yapısına göre sürelerde değişiklikler gözlemlenebilmektedir.

Sinüs Lifting (Sinüs Kaldırma) Ameliyatı Ağrılı Bir İşlem Midir?

İşlem esnasında anestezi kullanıldığı için sinüs lifting ameliyatı ağrısız süreçlerdir. Ancak işlem sona erdikten sonra ve anestezi etkisi geçtikten sonra dişlerde ağrı veya sızı hissedilebilir. Uygulamadan sonraki ilk iki gün ağrı ve sızı etkisinin en çok görüldüğü zaman dilimidir. Bu zaman aralığında doktorun verdiği ilaçları doğru ve zamanında kullanmak oldukça önemlidir. Aynı zamanda uygulama sonrasında bol bol dinlenmek kişinin rahat hissetmesini sağlamaktadır.

Sinüs Lifting (Sinüs Kaldırma) Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

• Sinüs kaldırma işleminden sonra yara yerini koruyabilmek için ilk 2 gün boyunca diğer bölgeyle yemek yenmelidir.
  • Sinüs lifting işleminden sonraki ilk 2 saat boyunca yiyecek ve içecek tüketilmemeli ve süre dolduktan sonra yumuşak gıdalar tüketilmelidir.
  • İşlemden sonra basınçlı bir şekilde burun temizliği yapılmamalı ve ağız açık bir şekilde hapşırılmamalıdır.
  • Birkaç gün boyunca sigaradan uzak durulmalıdır.
  • Cerrahi bir işlem olduğu için süreç sonrası şişkinlik görülebilir. Şişkinlik bölgesine soğuk kompres uygulaması yapılabilir.
  • Doktor tarafından önerilen ilaçlar aksatılmadan alınmalıdır.

Sinüs Lifting (Sinüs Kaldırma) Ameliyatı Sonrası İmplantlar Ne Zaman Yapılabilir?

Kemik yapısı ortaya çıktıktan sonra implant uygulamalarına yer verilebilir. Sinüs lifting uygulamasının üzerinden iki ay geçtikten sonra implant tedavisi yapılabilir. Ancak verilen bu süre zarfı kişiden kişiye göre değişiklik gösterebilmektedir. Yara ve kemik yapısının iyileşmesinden sonra implanta geçilebilir. Eğer iyileşme olmamışsa bu tedavi belirli bir süre daha bekletilmektedir.

İlginizi Çekebilir  İmplant Üstü Protez

Kaç Çeşit Sinüs Lifting (Sinüs Kaldırma) Ameliyatı Vardır?

Sinüs kaldırma işleminde kullanılan birçok yöntem vardır. Bu yöntemlerden en çok kullanılanları açık ve kapalı sinüs lifting ameliyatlarıdır. Hangi yöntemin kime uygulanıp uygulanmayacağına işlemi yapacak olan doktor karar vermektedir.

Açık Sinüs Lifting (Sinüs Kaldırma) Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Lokal anestezi altında ve diş hekimi koltuğunda yapılan açık sinüs lifting uygulamasında kaldırılmak istenen sinüs bölgesine ağız içinden veya diş eti üzerinden pencere açılmaktadır. Sinüs membranı istenilen seviyeye yükseltilmekte ve boşluğa kemik tozu işlemi yapılarak süreç tamamlanmaktadır. 45 dakika süren bu işlemde ağrı ve acı hissedilmemektedir. Yeterli kemik bulunan hastalarda tek seansta uygulama gerçekleştirilmektedir.

Kapalı Sinüs Lifting (Sinüs Kaldırma) Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Çene kemiğindeki yüksekliğin 5mm’den az olduğu durumlarda yapılan işlemlerdir. Açık sinüs lifting uygulamalarında olduğu gibi lokal anestezi altında yapılmaktadır. Özel aletler yardımıyla sinüs tabanı kırılmakta, sinüs yükseltilmekte ve boşluğa kemik tozu yerleştirilmektedir. Bu tedavi sürecinde implantlarda yerleştirilebilmekte ve tedavi süreci 5-6 ay kadar kısaltılmaktadır.

Sinüs Sarkmasında İmplant Tedavisi Etkili Olur mu?

Sinüs sarkması işlemlerinde implant tedavisinin etkisi yadsınamayacak kadar fazladır. Sinüs sarkması nedeniyle bölgede yeterli miktarda kemik olamayabileceği için implant tedavisini gerçekleştirmek için belirli bir kemik kalınlığı ve boyutuna gereksinim duyulmaktadır. Cerrahi işlemler aracılığıyla bölgede kemik artırımı yapılmaktadır. Gerçekleştirilen tüm bu işlemler sinüs kaldırma olarak bilinmektedir.

Sinüs Lifting Uygulamasında Farklı Uygulamalar Var Mı?

Sinüs kaldırma uygulamalarında birçok çeşit bulunmaktadır. Bu çeşitler, kişinin ağız yapısı ve kemik yapısına göre değişmektedir. Hem kişinin isteği hem de vücuduna göre değişen içeriklere bağlı olarak doktor en iyi kararı vermektedir. Sinüs lifting uygulaması içerisinde yer alan işlemler açık ve kapalı sinüs kaldırma uygulamalarıdır.

İlginizi Çekebilir  Diş Ağrısı

Açık sinüs kaldırma işlemlerinde direkt olarak sinüs zarına ulaşılmakta ve zar kaldırılmaktadır. Kapalı sinüs kaldırma işlemlerinde kemik oranının fazlalığına bakılmaktadır. İmplant işleminin yapılacağı sinüse ulaştıktan sonra zar kaldırılmakta ve bölgeye yapay materyaller yerleştirilmektedir.

Kalıcı Hastalığı Olanların Dikkat Etmesi Gereken Noktalar Neler?

Kalıcı hastalığa sahip olanlar genellikle birçok cerrahi işlem öncesinde doktora durumunu bildirmektedir. Sinüs kaldırma ameliyatı da kalıcı hastalığı olanların dikkat etmesi gereken işlemlerden birisi olarak öne çıkmaktadır. Diğer tıbbi işlemlerde olduğu gibi sinüs kaldırma uygulamalarında da kalıcı rahatsızlık varsa doktora söylenmelidir. Doktor, hastanın durumuna göre bir tedavi planı hazırlamaktadır.

Sinüs Lifting Tedavi Fiyatları 2024

Sinüs kaldırma işlemleriyle birlikte gerçekleştirilen implant tedavisinin fiyatları kullanılan malzemeler ve diğer içeriklere göre oldukça maliyetli olabilmektedir. Özellikle kullanılan malzemelerin kalitesi hem sürece hem de fiyatlara büyük bir etki yapmaktadır. Sinüs kaldırma fiyatlarına dahil edilebilecek diğer unsurlar; işlem saati, doktorun tecrübesi ve uygulanan yöntemdir.

Açık ve kapalı sinüs kaldırma yöntemlerinin planı ve süreci birbirinden farklıdır. Aynı zamanda fiyat aralıkları da aynı seviyede değildir. Bunlara ek olarak sinüs kaldırma işleminin fiyatları ile implant tedavisinin fiyatlarının da işlem öncesinde detaylı bir şekilde araştırılması süreç hakkında bilgi edinebilmek için oldukça önemlidir. İşlem saati ve doktorun tecrübesiyle birlikte genel bir fiyat aralığı belirlenebilmektedir. Sinüs lifting ameliyatının fiyatı için öncelikli olarak genel bir araştırma yapılmalı ve işlemin yapılacağı merkezde muayene olunmalıdır.