Gummy Smile

Gummy Smile Nedir?

Diş etlerinin gülerken normalden 3 milimetre daha fazla görünmesi durumuna gummy smile denir.  Diş etlerinin normalden fazla görünmesi estetik açıdan sorun oluşturur. Bu nedenle kişiler özgüven eksikliği yaşar. Sosyal aktivitelerden uzak durur. Bu nedenle psikolojik sorunlar yaşayabilir.  Bu sorun farklı tedavi teknikleri ile düzeltilebilir.

Gummy Smile Botoksunu Kimler Yaptırabilir?

Diş etlerinin görüntüsünden rahatsız olan herkese gummy smile botoksu uygulanabilir. Yoğun diş et kanaması, ağız içi çürükleri ve diş eti hassasiyeti olan kişilere ilk önce gerekli tedaviler uygulanır. Daha sonrasında tedavi yapılır. Diş yüksekliği normalden küçük olanlar, üst dudak yapısı ince olanlar ve farklı ilaçların kullanılması nedeni ile diş etleri büyüyen kişiler yaptırabilir.

Gummy Smile Botoksunu Kimler Yaptıramaz?

Yan etkisi olmayan bu tedavi tekniği hemen herkese uygulanabilir. Ancak bazı kişilere uygulanamayabilir. Bu kişiler 18 yaşını doldurmayan, cildinde atopikdermatit gibi cilt hastalığı bulunan, aşırı hassas bir cilt yapısına sahip olan ve botoks maddesine karşı alerjik reaksiyon gösteren kişilere uygulanamaz.

Gummy Smile Nasıl Tedavi Edilir?

Geçici ve kalıcı olmak üzere iki farklı tedavi tekniği vardır. En sık tercih edilen tedavi tekniği botoks işlemidir. Bunun yanısıra SRP, lazer, enjeksiyon ve reverse vestibuloplasti teknikleri de tedavi için seçenekler arasında bulunur. Hastanın ihtiyaçları ve uzman hekimin görüşü değerlendirilerek hangi tekniğin kullanılacağına karar verilir.

SRP Tedavisi

Diş eti büyüklüğü iltihaplanma sonucunda meydana geliyorsa ölçeklendirme ve kök planlama işlemi uygulanabilir. Ölçeklendirme sonucunda büyümenin derecesi tespit edilir. Normal büyüme sorunlarda bu tedavi tekniği tercih edilebilir.

Lazerle Eti Şekillendirme

Lazer teknolojisi günümüzde birçok alanda başarılı ve avantajlı tedaviler sağlayabilir. Son yıllarda diş tedavilerinde de büyük kolaylık sağladığı görülmektedir. Diş eti çizgisinin yukarıya taşınması için lazer ile kesim yapılır ve diş eti parçalar halinde kesilir. Bu sayede belirlenen ölçüde düzgün şekilli yeni diş eti oluşturulur. Lazer teknoloji doku hasarını minimum seviyeye indirir. Bu sayede iyileşme hızlı bir şekilde gerçekleşirken kanama oranı minimum seviyededir.

Enjeksiyon Yöntemi

Gülüş tasarımının bozulmasında üst dudak şeklinin yukarda olması neden oluyorsa uygulanan enjeksiyon tekniği gülüş tasarımının bozulmasında üst dudak şeklinin yukarda olması neden oluyorsa uygulanan enjeksiyon tekniği ile bu sorun yok edilebilir. Enjeksiyon ile üst dudağı yukarıya çeken kaslara botoks yapılır. Böylece gülme sırasında dudak yukarıya çekilmez ve diş etleri görülmez.

Reverse Vestibuloplasti

Dudak ve diş eti arasında bulunan bölgeye uygulanan bir cerrahi işlemdir. Dudak ve diş eti arasındaki serbest alan daraltılır. Bu sayede gülme sırasında dudak yukarıya kalkmaz ve diş eti görünmez. İleri bir tedavi tekniği değildir. Ancak başarı oranı yüksektir. Uzman bilgisi gereklidir. Tedavi sırasında gerekli hassasiyet gösterilmelidir.

Gummy Smile Botoksu Yaptırmadan Öncesi

Tedavi öncesinde dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Kronik rahatsızlığı olan ve düzenli ilaç kullanan kişiler mutlaka bu durumu doktora bildirmelidir. Hamileler ve lohusalar durumlarını yine doktora söylemelidir. Cilt rahatsızlığı bulunan kişiler de önce bu rahatsızlıklarını gidermelidir. Egzama, sedef ve alerjik reaksiyonlar ilk önce tedavi edilmesi daha sonra botoks işlemi uygulanmalıdır.

Gummy Smile Botoksu Yaptırdıktan Sonrası

Tedavinin kalıcılık süresini uzatmak isteyen ve iyileşme dönemini hızlandırmak isteyen kişiler bazı durumlara karşı dikkat etmelidir. Bu durumlar;

• İlk 1 hafta hamam ve sauna gibi alanlara girilmemelidir. Çok sıcak sudan uzak durulmalıdır.
  • Tedavi alanına ilk 1 hafta kesinlikle masaj yapılmamalıdır.
  • İlk gün duş alınmamalıdır ve uygulama bölgesine en az 4 saat su değdirilmemelidir.
  • İşlem bölgesine kozmetik ürün sürülmemelidir.

Bu kriterlere dikkat etmek hem kalıcılık süresini artırır hem de enfeksiyon ihtimalini yok eder. Özellikle cerrahi müdahale sonrasında dikkat etmeyen kişiler enfeksiyon problemi ile karşı karşıya kalabilir. İşlemden sonra diş fırçalama ve ağız içi hijyenine büyük özen gösterilmelidir. Diş etlerinde oluşan yoğun kanamalar mutlaka engellenmemelidir.

Gummy Smile Botoksu Yapılırken Ağrı Olur Mu?

İşlem öncesinde lokal anestezi uygulanır. Bu nedenle herhangi bir ağrı ve acı oluşumu görülmez. Anestezik kremlerin etkisini artırmak için aynı zamanda buz uygulaması da yapılır. Tedavi sırasında kullanılan enjektörlerin ucu hayalet uç olarak nitelendirilen micro uçlu iğnelerden oluşur. Bu sayede ağrı oluşumu söz konusu değildir.

Gummy Smile Botoksu Etkisini Ne Zaman Kaybeder?

Botoks uygulaması ortalama 4 ay gibi bir kalıcılık süresine sahiptir. Bu sürenin sonunda yavaş yavaş etkisini kaybetmeye başlar. İşlem 6 ay sonunda etkisini tamamen kaybeder. Uygulanan tüm botoks işlemleri hemen hemen aynı etki süresine sahiptir. Bu nedenle işlem etkisi hakkında detaylı bilgi almadan karar vermemelisiniz. Hekiminize fiziki muayene sırasında işlemin kalıcılık etkisi hakkında soru sorabilirsiniz.

Gummy Smile Botoksu Yeniden Yaptırılabilir Mi?

İşle etkisi geçtikten sonra kişi isterse tekrar bu işlemi yaptırabilir. Botoks uygulamasının tekrar tekrar yapılmasında herhangi bir sakınca yoktur. Ayrıca estetik görüntünün devamlılığını sağladığı için faydalı bir tedavi tekniğidir. Cerrahi işlem genellikle korku ve endişeye neden olan işlemlerdir. Bu nedenle diş etlerine cerrahi müdahale yaptırmak istemeyen kişiler bu tedavi tekniğini gönül rahatlığı ile tercih edebilir. Bazı kişilerin diş etleri cerrahi operasyon gerektirecek kadar uzun olmayabilir. Ancak kişiler gülme sırasında yine de diş etlerinden rahatsızlık duyabilir. Böyle durumlarda da botoks önerilir.

Gummy Smile Botoksu Sonrasında Yüz İfadesi Değişir Mi?

Doğru miktarlarda uygulanan botoks işlemi yüz ifadesinde herhangi bir değişikliğe neden olmaz. Ancak yüksek miktarlarda ve yanlış alanlara yapılan müdahale sonucunda yüz ifadesinde değişiklikler olabilir. Ancak uzman hekimler tarafından uygulandığı sürece herhangi bir sorun oluşturmaz.

Gummy Smile Botoksunun Yan Etkileri Nelerdir?

İleri derecede yan etkilere neden olan bir işlem değildir. Hassas cilt yapısına sahip olan kişilerde ciltte kızarıklık ve tahrişe neden olabilir. Kısmi şişlikler meydana gelebilir. Buz uygulaması ile bu sorunlar giderilebilir. Fazla doz kullanılması sonucunda dudaklarda his kaybı ve hareket kısıtlılığı oluşabilir.

Diş Boyu( Kuron Boyu) Uzatma Operasyonu Nasıl Yapılır?

Bu işlem sırasında dişlere herhangi bir müdahalede bulunulmaz. Fazla olan diş etleri kesilir. Bu sayede dişler normalden daha uzunmuş gibi görünür. Bu aşamada diğer dişler ile arasında oluşan boyut farklılıkları giderilir. İstenilen estetik görüntünün elde edilmesi için simetrik eştirme işlemi uygulanır.

Gummy Smile Görülme Nedenleri Nelerdir?

Diş yüksekliğinin yeterince olmaması, diş boyutunun küçük olması, diş eti hastalıklarına bağlı olarak yoğun enflamasyonun olması, kullanılan ilaçların yan etkisi olarak diş eti büyümesi başlıca nedenlerdir. Sıraladığımız bu durumlar yaşandığı zaman diş etleri normalden büyük görünür. Diş eti boyutu genetik olarak da büyük olabilir. Ailesinde diş eti büyümesi olan kişiler ilerleyen yaşlarda bu sorun ile karşı karşıya kalabilirler.

Gummy Smile Fiyatları 2022

Tedavi fiyatları işlemin yapıldığı kliniğe göre değişiklik gösterir. Tercih edilen tedavi yöntemi, hekimin işlem ücretleri, kliniğin bulunduğu konum ve diş eti sorunları değerIendirilerek fiyat belirlenir. Bu nedenle istediğinizde mutlaka klinik ve fiyat araştırması yapmalısınız. Klinik seçimi yaparken komplikasyon riskleri düşük olan merkezler her zaman önceliğiniz olmalıdır.

Alanında uzman ve bu alanda ün yapmış hekimlerin tedavi ücretleri diğer hekimlere göre yüksektir. Bu nedenle böyle durumlarda aynı tedavi tekniğine yüksek miktarlar ödeyebilirsiniz. El tecrübesi gelişmiş hekimlerin uyguladığı tedaviler her zaman avantajlı ve estetik oranı yüksek sonuçlara sahiptir. Bu nedenle hekim tercihi çok önemlidir.

Kuron Boyu Uzatma Operasyonu Nedir?

Diş etlerinin lazer yardımı ile kesilmesi ile dişin normalden daha büyük görünmesi durumudur. Bu sayede kuronlar olduğundan daha uzun görünür. Basit cerrahi bir işlem gibi görülse de mutlaka bir uzman tarafından gerçekleştirilmelidir. Aksi halde enfeksiyon gibi ciddi komplikasyonlar gelişebilir.

Botoks Uygulaması İle Gummy Smile Tedavisi Nedir?

Burun deliklerinin iki tarafına botoks uygulaması yapılarak gerçekleştirilir. İşlem öncesinde lokal anestezi uygulanarak hastanın rahatlatılması sağlanır. Botoks işlemi ortalama 15 dakika gibi bir sürede tamamlanır. İşlem etkisi ortalama 4-6 ay arasında görülür. Bu nedenle işlem etkisini uzun süre tutmak isteyen kişiler mutlaka işlem tekrarını yaptırmalıdır.

Gummy Botoksunun Etkisi Ne Zaman Görülür?

Botoks uygulaması işlemden hemen sonra etkisini gösteren çok başarılı bir işlemdir. Tıp uygulamalarının birçok bölümünde botoks etkisinden faydalanılır. Uzman dermatoloji hekimleri sık sık botoks işlemini tercih eder. Kolay uygulanabilir ve anında etkisi olan bir tedavi tekniği olduğu için kullanılır.

Gummy Botoksunun Etkisi Ne Kadar Sürer?

Genel olarak bakıldığında botoks işleminin etkisi 6 aydır. İşlem için kullanılan botilinum maddesi insan vücut tarafından belirli bir süre sonra sindirilir ve etkisini kaybeder. Bu nedenle 6 aydan uzun sürecek tedaviler için belirli periyotlar ile bu işlem yapılmalıdır.

Gummy Botoksu Ağrılı Bir İşlem Midir?

Botoksa başlamadan önce lokal anestezi etkisi bulunan kremler ile uygulama yapılır. Bu nedenle işlem sırasında ve sonrasında bir ağrı oluşmaz. Anestezik kremlerin etkisi yaklaşık 2 saattir. Bu nedenle tedaviden sonra buz uygulaması yapılmalıdır.

Gummy Botoksu Gülmemde Sorun Yaratır Mı?

Gülme eylemi için yüz bölgesindeki bütün kaslar kullanılır. Gummy tedavisinde yüz kaslarına herhangi bir müdahalede bulunulmaz. Bu nedenle işlemden sonra gülme sırasında herhangi bir sorun olmaz. Tedavi sonrasında estetik bir gülüş tasarımı sağlanır. Gülme sırasında diş etlerin fazla görünmesi beklenen estetiği tamamen bozar. Uzman hekimler tarafından uygulanan tedavi sonrasında herhangi bir sorun ile karşılaşılmaz.

Gummy Botoksu Yemek Yememde Sorun Yaratır Mı?

Yemek yerken dişlerimiz ile çiğneme fonksiyonunu gerçekleştiririz.  Bu nedenle dudaklarımıza yapılan bir müdahale bu işlemi etkileyemez. Yemek yeme fonksiyonuna etkisi olan bir tedavi durumu değildir. Ancak üst dudağa uygulanan fazla botoks maddesi nedeni ile çiğneme esnasında dudak hareketi oluşmaz.

Gummy Botoksu İfademi Değiştirir Mi?

Yüz ifadesinin değişmesi için yüz bölgesinde bulunan bütün kaslara müdahale edilmesi gereklidir. Bu nedenle gummy smile tedavisi ifadeyi değiştirmez. Gülme sırasında dudakların fazla açılmasını engellediği için daha estetik ve güzel bir görüntü oluşturur.

Gummy Smile Botoksunun Yan Etkisi Var Mı?

Tedavi sonrasında görülebilecek yan etkiler kişiden kişiye değişiklik gösterir. Genellikle karşılaşılan yan etkiler, cilt bölgesinde kızarıklık, enjeksiyon bölgesinde kabuklanma, botoks maddesini fazla uygulanmasından kaynaklı dudak hareketlerinde kısıtlanmanın meydana gelmesidir. Uzman doktorlar tarafından uygulanan tedavi sonrasında herhangi bir yan etki görülmez.