Ağız Kuruluğu ve Tedavisi

Ağız Kuruluğu ve Tedavisi Nedir?

Ağız içinde ortaya çıkan tükürüğün azalması ile birlikte ortaya çıkan ağız kuruluğu birçok nedene bağlı olarak gelişim gösterir. Kserostomi olarak da bilinen ağız kuruluğu genel olarak diş çürüklerinden veya ağız içi enfeksiyonlarından meydana gelen bir tür sorundur. Kimi zaman ise bazı ciddi sorunlarında belirtisi olarak görülebilir. Bu sorundan kurtulmak için ise ilk okarak alttta yatan nedenin bulunması tavsiye edilir. Altta yatan neden bulunduktan sonra ise buna en uygun olacak bir tedavi seçeneği yakalanması sağlanır. Genel olarak tükürük bezlerinin ağız içinin ıslak tutulması için yeterli tükürük üretmediği nedeni ile kaynaklandığı bilinir.

Tükürük normal şartlarda bakterilerin üretmiş oldukları asitleri yok etmek için görev görür. Bakteri ürememesi ile birlikte de diş çürümemesinin önlenmesi sağlanır. Aynı zamanda tükürük tat alma yeteneğini geliştirir ve yutma çiğneme işlemini daha kolay bir hale getirmeye katkıda bulunur. Bunun sonucunda azalmış olan tükürük ise kişide diş çürümesi ağız bakım sorunları gibi birden fazla sorunu ortaya koyar. Genel olarak ağız kuruluğu yaşlanmadan kaynaklanan ve bununla birlikte bazı ilaçların yan etkisi ile meydana gelen bir sorundur.

Ağız içinde yeteri miktarda tükürük üretimi yapılmıyor ise ağızda kuruluk hissi dilde karıncalanma sık sık susama yapışma ağız kokusu kalın lifli görünen tükürük değişen tat alma duyusu gibi birden gazla etkene sebebiyet verir.

Ağız Kuruluğu Tedavisi Nasıl Yapılır?

Uygulanan ağız kuruluğu tedavisi oldukça iyi bir tedavi olup aynı zamanda kişiyi birçok sorundan kurtarır. Ağız kuruluğu genel olarak kişilerde belirli nedenlerin etken olduğu sorunlar neticesinde gelişim gösterirken aynı zamanda doktorun nedeni bularak buna uygun tedavi uygulaması ile bilinir. Doktorun sorunun gelişimine göre uygulayacağı tedaviye göre kişi ağız kuruluğu sorunundan kolayca kurtulma şansı yakalar. Bu sayede kişi hem ağız kuruluğu sorunundan kurtulurken aynı zamanda altında yatan nedeni bulur.

İlginizi Çekebilir  Diş Sızlaması

Ağız Kuruluğu Neden Oluşur?

Kişide meydana gelen ağız kuruluğu kimi zaman ilaçların meydana getirmesi kimi zaman yaşlanma kanser tedavisi sinir hasarı ve diğer sağlık koşulları gibi birden fazla nedenden meydana gelir. Aynı zamanda burun tıkanıklığı tütün ve alkol kullanımı uyuşturucu kullanımı gibi birden fazla etken de buna neden olacak etkenler arasında yer alır. Aynı zamanda alkol kullanımı burun tıkanması ve uyuşturucu kullanımı da buna örnek gösterebilecek etkenler arasında kendini gösterir. İlaçlar; ilaçlar da genel olarak kas gevşetici ve ağrı kesiciler kişide ağız kurumasına sebeb verebilir.

Yaşlanma; birçok kişi yaşlanma sorunu ile karşı karşıya olup bu durumda meydana gelen vücuttaki dengesiz ve yetersizlikler kişide ağız kurumasına neden olur. Kanser tedavisi; kemoterapi ilaçları kişilerde tükürüğün miktarını ve durumunu değiştirebilir. Vücudun ilaçları işleme yeteneği gibi etkenler kişide ağız kurmasını meydana getirir. Sinir hasarı; kişilerin baş ve boyun bölgelerinde meydana gelen ameliyat veya diğer etkenler kişide ağız kurumasına sebebiyet verebilir. Burun tıkanıklığı; ağızdan nefes almak horlamak gibi birçok etken kişide ağız kurumasına neden olur.

Diğer sağlık sorunları; kişide meydana gelen diyabet şeker gibi birden fazla hastalık kişide ağız kurumasına neden olabilir. Tütün ve alkol kullanımı; alkol veya sigara içmek ya da tütün çiğnemek kişide ağız kurumasına neden olabilir.

Ağız Kuruluğunun Belirtileri Nelerdir?

Altında yatan nedenleri saymak istemek aslında ağız kuruluğu oldukça bilinen ve aynı zamanda yaygın olarak görülen bir sorundur. Aynı zamanda ağız içi salgılanması diş ve diş eti sorunlarını da oldukça olumsuz etkiler. Bu nedenden dolayı mutlaka tedavi edilmesi gerekir. Bununla birlikte ağız kuruluğu gelmeden önce belirti gösteren bir sorundur. Belirtileri ise başlıca:

• Dudak ağız içi ve çevresinde meydana gelen çatlaklar
  • Dilde ağrı hissi
  • Tat alma bozukluğu
  • Diş eti problemleri
  • Diş kaybı ve plak gelişimi
  • Tükürük bezi iltihabı
  • Dilde meydana gelen ağrı hissi
  • Ağız içinde mantar enfeksiyonu
İlginizi Çekebilir  Diş Kisti

Çiğneme yutma tat alma gibi birçok işlevin yerine getirilmemesi ağız kuruluğu ile birlikte bilinen şikâyetler arasında yer alır.

Ağız Kuruluğu Nasıl Geçer?

Kişilerde meydana gelen ağız kuruluğu tedavisi için kişilerin oldukça iyi bir tedavi olması gerekir. Aksi durumda bu sorun gitmeyip kişiye daha ciddi sorunlar açabilir. Ağız kuruluğu genel olarak birçok farklı nedenden sonra meydana gelen bir rahatsızlıktır. Kişilerin öncelikle bu sorunun neden ve nasıl geliştiğine bakıp öğrenip daha sonra bunun için önlem almaları tavsiye edilir, öncelikle evde kendileri belirli yöntemler ile yok edebilirler. Ancak geçiş göstermeyen ağız yaraları için mutlaka doktora başvurmaları gerekir. Doktor sebebine göre en iyi tedavi seçeneğini kişiye sunar. Bununla birlikte kişiler evde su içerek nemlendirerek gibi birçok etken ile de evde ağız kurumasını yok edebilir.

Ağız Kuruluğuna Ne İyi Gelir?

Ağız kuruluğuna birden fazla etken iyi gelebilir. Ancak öncelikle bunun nedenini ve nasıl meydana geldiğini bilmek önemlidir. Kişilerin ağız kuruluğu karşısında ağızlarını sürekli nemlendirmesi gerekip su içmesi ve buz parçası emmek oldukça etkili bir durumdur. Aynı zamanda şekersiz sakız çiğnemek ve sert şekerleri enjekte etmek de buna etkili etkenler arasında kendini gösterir. Kişilerin ağızdan değil de burundan nefes alması gerekir. Horlama ağızdan nefes almanıza neden olur ise mutlaka bir hekime görünmeniz tavsiye edilir.

Yemekler çok sıcak tüketilmeyip aynı zamanda baharatlı gıdalardan da uzak durulması tavsiye edilir. Aynı zamanda kuru veya çatlamış bölgeleri nemlendirmek tavsiye edilir. Bu sayede ağız kuruluğu bir nebze olsun önlenmiş olur.

Ağız Kuruluğu Sebepleri Nelerdir?

Genel olarak ağız kuruluğu stres kaygı tütün kullanımı diyabet pamukçuk horlama ağızdan nefes alıp verme gibi birçok etkenden dolayı meydana gelir. Bu nedenden dolayı meydana gelen ağız kuruluğu önlemek amacı ile kişilerin mutlaka tedavi olması gerekir. Birçok farklı durum daha ağız kuruluğuna sebebiyet verebilir. İlaç yan etkisi ise ağız kuruluğu etkenleri arasında ilk sırada etkin rol oynar. Kanser tedavisi gibi sorunlarda yapılan kemoterapi gibi etkenler kişinin ağız kurumasına neden olacak başlıca etkenler arasında kendini gösterir. Kişilerin de bu yönde, sebebini bilip buna uygun olacak şekilde bir tedavi olması tavsiye edilir.

İlginizi Çekebilir  Sabit Ortodonti

Ağız Kuruluğu Halsizlik

Ağız kuruması kişilerde belirli nedenlerden dolayı oldukça sık yaşanan ve aynı zamanda kişiyi oldukça zorlayan bir sorundur. Ağız kuruması ile karşı karşıya kalan kimseler iyi bir tedavi olup aynı zamanda bu sorunu kökten yok etmesi tavsiye edilir. Ayrıca ağız kuruluğu tedavi edilmez ise aynı zamanda halsizlik yapıp kişiyi gündelik yaşamında da oldukça olumsuz etkileyebilir.

Ağız Kuruluğu Tedavi Fiyatları 2024

İyi doktor iyi tedavi olup aksi durumda kişi olumsuz etkilenebilir. Bu şekilde kişiler iyi bir hizmet almış olur. Bununla birlikte tedavi fiyatlarını etkileyen faktörler, kişinin tercih etmiş olduğu klinik ve tedavi yöntemidir. Uygulama yöntem ve tedaviye göre de fiyatlar değişebilir. Uygulanan ağız kuruluğu tedavisi olacak olan kimseler detaylı bir araştırma içerisine girerek iyi bir doktor adayı bulması tavsiye edilir.